tisdag 20 mars 2012

Smutsiga pasteller

Det är mycket pastell i inredningen i vår och sommar.
Smutsiga pasteller.
Mjuka och sköna färger.

Jag pysslade fram detta oxå igår, när jag kollade av
vad jag vill ha med mej på kommande tjejkvällar.

Men jag vet inte. Tyckte inte det här blev så kul.

Känns lite "uppstyltat".
Men vem vet...med dagens leverans kommer
kanske nå´t skojsigt jag kan piffa till det hela med.

Jag gillar keramiken jättemycket!
Härliga färger i offwhite, ljung och beige.
Muggarna och skålarna har en ros-bård, så det känns sådär romantiskt ni vet.

Den vita duken med spets är en linneduk från en italiensk leverantör, Arte Pura.
Där är fler dukar på väg in. Den ena vackrare än den andra!

Paketen till vänster synd inte så bra.
Men ville visa det fina presentpappret som matchar färgerna så bra.

Kuddarna uppe till höger, i vitt och grått, är i samma serie som de stora
dukarna i vitt och blått i gårdagens inlägg.

Här ser man paketen lite bättre!
Jumbomuggarna tycker jag oxå är så härliga!

Tänk sommar...till jordgubbar & glass!
Eller höst...till en varm & mustig soppa!

Den stora vasen tänkte jag såklart fylla med blommor
lagom till festligheterna i slutet på veckan!

Allt är packat och jag är redo!
(Tror jag.)

Inga kommentarer: