fredag 16 mars 2012

MASSA INTRYCK

T.G.I.F

Älskar fredagar!
Just idag var det inte som en vanlig fredag, eftersom jag varit hemma från jobb.
Har varit kass i princip hela veckan, men det bör va historia efter helgen.
Hoppas jag.

I förmiddags ringde det från dörren.
Fler varor!
Det är ju hur roligt och spännande som helst.
Men! Det blir oxå hur rörigt och stökigt som helst!
Vi har kartonger i sovrummet, TV-rummet och
from idag är även köket belamrat med stora kartonger...
Nu var det leverans från Lot´s living.
Får inte tag i bilder på deras grejer över nätet,
så jag får väl helt enkelt plocka fram kameran själv.
Men tills dess...jag lovar, det är jättefina saker!!
Och då väntar vi ändå många fler go´bitar alldeles snart!

Bland annat Arte Pura´s fantastiska linnedukar.
Har ni inte sett dom, så förbered er på att ni kommer att bli helt förälskade!
Det blev i alla fall jag första gången jag såg dom!
Underbara dukar!
Härligt sköna färger!
Och vilka spetsar...
JUST LAVV IT!!!
Än så länge har jag bara fått en i vitt. En fyrkantig duk.
Men...ha tålamod! Det kommer mera!

I eftermiddags var vi hos en leverantör vi bokat tid med redan tidigare.
Innan min mastedontförkylning.
Där skulle vi shoppa loss presentpapper, band, wellpapp,
silkespapper, kassar, påsar, cellofan och annat.
Sån´t man kanske lätt "glömmer bort", det ska liksom bara finnas där.
Men det är hur mycket pengar som helst!
Bara kassarna...snordyrt ju!
Dom pengarna vill man liksom hellre lägga på att köpa in roliga saker,
men samtidigt tycker jag det är såå viktigt.
För helhetsintrycket.
För att ge det där "lilla extra".
Nu lovar jag göra vad jag kan för att mina kunder ska få såå fina paketer!!

Efter det, hade vi bokat in ytterligare ett besök med en leverantör där vi skulle hämta varor.
Vi träffade henne, Lina, hemma i hennes föräldrahem.
Den här biten - leverantörerna - är verkligen en rolig del i mitt "nya liv" som egen företagare.
Så många möten! Så många trevliga människor!
Vi har träffat på så många trevliga bekantskaper hittills.
Dagens bekantskap var absolut inget undantag.
Det var så roligt att träffa tjejen bakom dom här fina korten jag fastnat för.
Och det blev så personligt eftersom det var "hemma hos".

Med hem hade vi hennes finfina kort, och lite tavlor!

Några exempel på korten:





Och en tavla som jag bara älskar!!
Jag beställde faktiskt en till mej själv oxå,
och hoppas den ska komma på plats väldigt snart!    ;o)


 

Den är så himla fin!!
Rejält stor, men här blev den tyvärr bara en liten plutt...


Ja, det var en händelserik dag, vill jag lova!





3 kommentarer:

Monkan sa...

Det här ser alla tiders ut ! Bra reklam för din butik - som tyvärr ligger alldeles för lååååååångt bort för mig :/
ha en fin helg
kram monika

Butik Älva sa...

Äsch, vi ska ju finnas på webben oxå!
Och då finns vi bara ett par knapptryck bort!! =)

Tack för påhälsningen, tror detta var den allra första kommentaren här på min nya blogg, minsann! Grattis! ;o)

Camilla sa...

Jätte fint här inne ju!
Oj..och du har tusen frågor..
Shoot baby! :)
Förresten...det är inte jag som är datakunnig...det är min dotter. Men hon hjälper dig säkert, mer än gärna :)
Du...vi ses i din butik till sommaren :)
Kram!