torsdag 15 mars 2012

Jag har valt att flytta över butikbloggen hit, eftersom hemsidans blogg inte alls kunde uppfylla de förväntningar jag har på en blogg.
Man får hela tiden prova sig fram, men detta kommer nog att bli bra, tror jag!

Jag säger som Sarah, Gina & Helena på melodifestivalen: "Nu kör vi...!!!"


31 januari

Det här är såå spännande!
Jag är på väg att förverkliga en 25-årig (!) dröm,
och jag önskar att ALLA någongång i sitt liv - får möjlighet att göra detsamma.
Möjligheten att förverkliga en dröm!
Mitt tonårsrum gick i rosa. Jag visste precis hur jag ville ha det,
och var alltid delaktig när det var dags att ändra om. Och piffa till.
Det fanns en affär i Höör, som hette "Antikt & Kuriosa".
Jag älskade att strosa omkring därinne och titta på fina saker!!
Jag var där hur ofta som helst!
Driftig har jag alltid varit.
Jag var inte gammal när jag gjorde en egen tidning, som jag sålde.
Något år äldre, gjorde jag en tidning som hette "Sett & Hört",
troligen föregångaren till dagens "Se & Hör". I alla fall var jag långt före dem!
:)
Den kopierade jag upp och sålde till släktingar,
som väl antagligen kände sig något tvingade att köpa den.
När jag gick i klass 5-6 nå´nting, hade jag och en kompis kiosk i min lekstuga
på sommaren.
Vi sålde lösgodis, äpplen, dumleklubbor, skopglass
(som vi förvarade i en kylväka) och begagnade Kalle Ankor.
Affärerna gick strålande!
Året efter drog jag och en kusin igång bullförsäljning på helgerna.
Vi surrade fast en vit Scan-back på pakethållaren.
Och c
yklade de 5 km in till Brödboden i Höör.
Där satt vi sedan i deras källare och packade bullar,
utifrån en beställning vi tagit upp på förhand.
Jag kan faktiskt bli riktigt imponerad när jag tänker på det idag!
Med två tonårsbarn hemma, som aldrig i livet
skulle få för sig att cykla 5 km överhuvudtaget.
Ännu mindre tidigt en lördags- och söndagsmorgon - för att packa bullar!
Hur som helst, så har jag nog alltid vetat att jag ville driva något eget.
Det har liksom aldrig varit frågan OM - utan NÄR.
I våras började vi kika lite på större hus.
Vi hittade ett hus väldigt centralt. Med tillhörande garage a´ 100 kvm.
Roligt är att det varit verksamhet i huset tidigare.
För länge, länge sedan bedrev man skolverksamhet i källaren!
Här har även funnits bageri, även det i källaren.
I vårt sovrum har det varit butikslokal. Först symaskinsaffär,
och senare - när jag var tonåring - var här leksaksaffär.
Mekanisk verkstad har här oxå varit, vilket gör att vi har värsta stora
fläktanordningen på vinden.
Senast - innan förra ägaren köpte det - var det ett byggföretag som huserade här.
Med konferensrum i vårt sovrum. Därför har vi...hrm...ljuddämpare i taket... ;o)
Och nu ska vi alltså återuppta verksamhet i huset!
Vi är på gång att öppna en 40 kvm stor butik ute i garaget,
och tanken är att ni här ska få följa med på resan.
Resan mot min dröm.
Resan mot Butik Älva!!

Inga kommentarer: