onsdag 28 mars 2012

FRUKOSTMÖTE

Idag var företagarna i kommunen inbjudna till frukostmöte på kommunhuset.
Och det är ju vi nu! Egna företagare!
Det var mingel och frukost, sedan föreläsning om sociala medier.
En kille från Karlskrona, Magnus Brynestam (Webbstrategerna).


Det var väl egentligen inte mycket nytt.
Jag tycker vi har rätt bra koll, och vi finns ju på både fb, hemsida och blogg.
Det var väl twitter då, som han rekommenderade som ett bättre forum än facebook.
Man nådde fler aktiva användare via twitter.
Så det tål att tänka på.

Jag fascineras av hisnande fakta.
Som Ge Kås omsättning per 5 min.
Eller att IKEA har typ 100 heltidsanställda, som enbart arbetar med IKEA-katalogen.
Eller, som föreläsaren berättade idag, att om facebook vore ett land
(om man tänker sig medlemmarna som invånare) då skulle det vara
världens 3:e största land. Med över 700 miljoner medlemmar/invånare.

Varför var det inte JAG som kom på hela Facebook-grejen, liksom??


4 kommentarer:

Annika Nilsson sa...

Ja, vissa har bra koll och fick bekräftelse på att man är på rätt väg ( ni ) medans andra fick en hel del att fundera på!! Gratis marknadsföring är guld för små företagare :))) Ha det gott

Camilla sa...

Eller..varför var det inte jag som kom på internet.
Ojojoj,vad jag hade kunnat shoppat loss då ;)
Kram!

Anonym sa...

Gillar att Annika kommenterar ;-)

Anna sa...

Vilken känsla du...Att sitta på ett företagarmöte! Ja, tänk att du snart öppnar nu!!

Tyckte ni om Fuerteventura?
Kram Anna