torsdag 10 maj 2012

Vilken försäljare

Vilken försäljare han är, min blivande!
Han är som fastklistrad vid kassadisken,
vill helst inte lämna den.
Vill jag ha en chans att slå in någonting,
antingen i kassan - eller en present -
ja, då får jag nästan knuffa bort honom!

Men så har han oxå ett förflutet som säljare.
Se´n om det är datorer han ska kränga,
eller shabby chic-saker...det kvittar liksom.
Det är väl själva säljar-grejen han går igång på, antar jag.   ;o)

Men idag blev jag ändå lite imponerad, måste jag erkänna.
Vi hade en kund som kom in i butiken,
och frågade ifall vi hade spetsband.
Det har vi. Vitt.
Hon hade en långkofta med sig (i mitt favvismärke),
och ville sy fast en spets på kragen.
Men den skulle vara cremefärgad.
Tyvärr, sa jag.
Men! sa min oäkta hälft.
Vi har ju den där beige spetsen - med knappar!
Men den passar kanske inte...
Vi kollade, och nja..
Men när vi fick lagt den till koftan, så...WOOW!!
Det blev huur coolt som helst!
En helt ny grej, liksom!
Så hon köpte en meter av vårt fina "knapp-spets-band",
och hon kommer - utan tvekan - att vara ensam i världen
om sin unika kofta!!

Sara: Hoppas vi får se det färdiga resultatet!!  :o)

Här får ni oxå en titt på det läckra spetsbandet:
(29:-/m)


Sådana här hjärtan har jag packat upp idag.
Fin att hänga upp som den är
- eller att klä med något grönt.
25:-/st





2 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej
Grattis till din nya fina butik. Jag är också återförsäljare till Annas Ideer så jag hittade dig via henne.
Jag designar och tillverkar egna smycken och hantverk så titta gärna in på min blogg samt på www.signerataj.se så kanske du hittar något som passar hos er. Små serier och handgjort :O)
Ha en fin helg
Kram Agneta

Camilla sa...

Häftigt att komma med en kofta som ingen annan har :)
Kram!