måndag 21 maj 2012

HÖGSOMMAR

Ja, på årets hittills varmaste dag:



skulle vi såklart åka iväg och gå INOMHUS
på en liten utställning/mässa hos en av våra leverantörer; Affari.

Det kändes liiite märkligt, att gå omkring i sommarkläder och
kika på saker inför höst/vinter och jul...




Dessa julkalendrarna med krokar tyckte vi var så fina - att de beställdes hem!
Både i grått och i vitt!

Även en liknande mojäng beställde vi, men i denna samlar man på julkorten:
 Efter att ha gått en runda, fick vi vars en tunnbrödsklämma med laxröra - så gott!!
Vi satt ute och fikade i det helt underbara vädret!
Och hade såhär fin utsikt:
HEJA OSBY!

De bjöd på lyxiga gräddbullar oxå. Jättefina sådana!

Efter Affari gick turen till ytterligare en mässa, hos Olsson & Jensen:

Jag gillar deras läckra porslin!

Så körde vi hem och packade upp lite roliga saker vi köpt med oss
+ att vi fått ett par andra leveranser under dagen vi varit iväg.
Mer om det imorgon!

Ikväll grillades det på T-gatan.
Och senare stack Olivia, jag & Luna ut i Karnas backe och (håller ni i er?) sprang en runda.
Ja, men ok...jag SPRANG kanske inte...men jag joggade...okok, inte långt alls,
men jag joggar i alla fall en liiiten bit - och se´n går jag en lååång bit osv.
Medan vi stånkade i skogen, blev Kenth hemma och bakade inför långöppet-dagen imorgon!


Nu knackar John Blund mej envist på axeln här...



Inga kommentarer: