tisdag 15 maj 2012

Livet rullar på

I lördags var det TVÅ veckor sedan vi öppnade vår lilla DRÖM!
Hur mycket arbete det än var innan öppningen, så samma dag...
Lördagen den 28:e april, då var jag bara SÅ lugn.
En så´n inre frid, på något vis.
We did it!!
Det såg inte lovande ut, bara dagen före...
Men, jag visste hela tiden att vi skulle fixa det!

Det trillar in nya saker till butiken lite då och då.
Igår fick vi hem denna skithäftiga klockan!
Jag gillar den jättemycket, och har bestämt att ett ex ska flytta in till oss!
Tvärsöver gården!   :o)

I lördags hade vi fullt i vår fikahörna. Alla två borden.   ;o)
Det är en liiiten fikahörna, men det är såå mysigt när det kommer in någon
och sätter sig och fikar där.
Jag HOPPAS att de känner samma inre lugn som jag gör, så fort jag går ut i butiken.

Roligt var oxå att vi fick testat vår "handikappstillgänglighet",
eftersom en liten kille i sällskapet satt i rullstol. Och se, det gick alldeles utmärkt!
Vi har även haft barnvagnar inne i butiken, och det är liksom inga som helst problem.

I lördags bakade jag Mormor Ingas Rabarberkaka.
Den bakade min mormor ofta, ofta då dom bjöd hem på middag förr. Hon & morfar.
Hon serverade den med vaniljvisp, och självklart gjorde vi detsamma!


Och i söndags bakade jag spröda havreflarn, efter ett recept av Farmor Signe.
De är verkligen så galet goda, och slinker ner alldeles för lätt lätt som en plätt!



I veckan hoppas vi få hem fler teer och fler chokladpraliner!
Framförallt i pralin-glasklockan ekar det väääldigt tomt!

Önskar er en finfin tisdagkväll!



Inga kommentarer: