söndag 29 april 2012

Premiären är över

Så blev det lördagen den 28:e april kl 10.00.
Dagen med stort D.
Dagen då vi öppnade - och visade upp resultatet - av flera månaders SLIT!

Och vilket gensvar!
Över all förväntan!
Det stod folk och väntade när vi öppnade.
Här var folk inne i butiken precis hela tiden.
Vi stängde egentligen kl 15 - men sista kunderna gick kl 17!
Och så mycket uppskattning vi fick!
I form av blommor, kramar, kommentarer om hur fint det blivit!
Ni anar inte hur skönt det känns!
Vilken urladdning!

Natten (fredag-lördag) innan höll vi på med prismärkning till kl 3.45(!).
Och då gick vi in för att baka till premiären!
Kenth bakade sina välkända chokladbollar & jag bakade Dumlekakor.
4.45 la vi oss. 7.00 ringde klockan...
Men det var var värt varenda timmes sömnbrist, tack vare all den respons vi fick igår!

Redan 9.30 knackade det på dörren. Ett blomsterbud.
Kenth kom in med värsta stora paketen!
En blomma från Kenths mamma.
(Som även kom på besök senare under dagen.)




Några vänner hade kört ända från Kristianstad och Skurup
för att komma och vara med allra första dagen!
Några grannar på samma gata (som vi aldrig varken sett eller träffat) kom med en
söt blomma i kruka, en annan granne kom med en flaska mousserande.
Båda mina chefer kom med sina resp familjer. Min "jobbesambo" kom.
Bloggläsare tittade in.
Ja, det var verkligen hur roligt som helst - med alla möten!

Ni ska få några små tjyvtittsbilder, innan jag beger mej ut igen
för att fylla på teer, prismärka lite till, dammsuga av...
Klockan 10 slår vi upp portarna igen!
Hej å hå!












 
Vi fick massor med blommor!


Nä, nu kallar plikten!

Ni får ha en skön söndag!
Det ser ut som vi kan få lite sol idag oxå!
Härligt!

Och än en gång,
TACK alla ni som var med oss på vår dag.
På ett eller annat sätt.

Tack som fan!!

Stor kram!








7 kommentarer:

Camilla sa...

Å,så underbart att allt gick bra.
Och vilka fina saker du/ni har.
Och klänningen som jag ser.
Åååå,så vacker.
En ny tävling på gång,kanske ;)
Kram!

AC sa...

Åh, vad glad jag blir att det gått så bra, trodde väl inte annat =)
Jättefina foton från din butik. Vilket jättejobb ni har gjort. Hoppas verkligen på att kunna få titta in där IRL ;)
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Vad roligt att allt gick bra! Det ser så mysigt ut i er butik och jag önskar er all lycka till i fortsättningen! :)
Kram

Pagmyrskan sa...

Gud, så mysigt det ser ut. Kommer snart och tittar, tar med mig en levande plånbok ;-)

Znogge sa...

Åh, så mycket fint ni har! En butik helt i min smak och dessutom ganska nära mig också...

Stort lycka till!

Camilla sa...

Sv: Det var just ett par vita 3/4 byxa jag köpte :)
Kram!

annamis sa...

Fantastiskt roligt att det har gått så bra. Det ser väldigt fint ut på dina foton!! Om jag någon gång befinner mig i närheten så självklart kommer jag på visit!