lördag 22 november 2014

Uppdatering

Jag är förste man (kvinna!) att erkänna att uppdateringen av bloggen kunde varit bättre. Mycket bättre. Det är det klassiska- tiden som inte riktigt vill räcka till. Jag skulle behöva minst 5 timmar till per dygn.

Facebook är så smidigt! Jag knäpper några bilder och lägger ut på "fejjan". Det tar liksom knappt någon tid alls. Så facebook är jag en flitig användare av. I rent marknadsföringssyfte.
Men så vet jag att många kunder inte har facebook, och för er skull vill jag ju gärna försöka hålla bloggen någorlunda vid liv, för det ger mej möjligheten att visa en massa fina saker - och ni får chansen att hämta lite inspiration.

Vi har en butik på ca 40 kvadrat.
Den är alldeles fullknökad med saker!
Vi har ett lager på ca 60 kvadrat, och det är - om möjligt - ÄNNU mer fullknökat med saker!
När det då kommer en 150 kilos leverans från Ib Laursen som ska in, på de redan överfulla hyllorna...ja, då vet man knappt om man ska skratta eller gråta! Vi får leveranser varje, varje vecka.
Denna veckan var det bla Ib Laursen, Kahl´s, Nääsgränsgården.
Spännande såklart, men vi brottas med det eviga dilemmat: Vi har inte plats!
Och samtidigt måste vi ju hålla ett visst varulager, för att vara intressant som webbutik.
För den ökar. Webbutiken. I november kommer vi att slå nytt försäljningsrekord.
Det gillas!!

Nogpratat. Nu ska ni få se en del juligheter, tänkte jag.



Denna fina ljusstaken kommer från Chic Antique.
Det roliga är att man kan pynta den så den blir personlig.
Häll röda små juläpplen i den, klä den med mossa eller
annat grönt. Knyt band kring ljusen, häng på siffror på
ljusen: 1-4, fyll den med vackra julkulor...

Denna myrsinen köpte jag när vi var i Helsingör.
Jag älskar både myrsin och myrten, men jag
är inte jättebra på att hålla liv i dom...tyvärr!


Titt-ut-tomten kommer från Nääsgränsgården!
Vi hade dom redan förra året, men tyckte de var
så söta så vi köpte hem ett gäng till i förra veckan!
Här har vi fyllt skålen med röda chokladhjärtan!
Finns även en mindre variant, att använda som ljuslykta.
Såå söta!





Inga kommentarer: