tisdag 4 november 2014

Måndagsbesök på Strandvej

Förra måndagen åkte vi över till grannlandet i väst (Danmark),
för att hälsa på en av våra absoluta favvis-leverantörer; Greengate.
Det har knappt blivit höst än, och så gick vi och kikade på vårens & sommarens kollektion!
Rätt härligt ändå, faktiskt. Det är liksom roligare att tänka vår/sommar i november,
än vad det är att tänka höst/vinter i maj...!

Greengates kontor och showrum ligger i värsta flotta kåken
längs Strandvej, mellan Köpenhamn och Helsingör.
Vilket hus! Och med havet alldeles nedanför!




Vår säljare på Greengate heter Erica.
Och vi är glada att det är just hon som är vår kontakt, för hon är såå himla trevlig!
Hon hade beställt mat åt oss, så vi började med "morgenmad". Lunch, alltså.   ;o)


Jag tog massor med bilder! Såklart!
Men hur mycket det än kliar i fingrarna, så får jag inte visa dom förrän katalogen är släppt,
och den kommer nog inom ett par veckor skulle jag tro. I slutet av november, lovade dom.

Tills dess får ni titta på det underbara fönstret jag hittade på toaletten:

Såå fint!
Och så får ni såklart kika på lite annat jag fotade.
Men inga nyheter. Tyvärr!!
 

Teboxen här ovan, fick vi förresten in igår! Tekannan har vi haft tidigare, men den
tog slut i en rasande fart så vi har köpt hem ett par till. Finns på lager nu!



 Fina nallen har vi i både i rosa och i grått.







Tack för idag, fina Erica!!

Ps. Ni vet väl om att ni kan beställa ur Greengates katalog hos oss,
även om det är något vi inte har i lager.
Vi har alltid en restorder som ligger och väntar och kan när som helst göra tillägg.

Välkomna in och hämta en egen katalog,
eller kika in på hemsidan där vi länkat till katalogen.
Klicka helt enkelt HÄR så kommer du till katalogen.

Önskar er alla en fortsatt skön höstvecka!

2 kommentarer:

anettan sa...

Spännande.......finns stället till muggarna att köpa eller det är endast i butiksyfte? // Anette

Butik Älva sa...

Jag är rätt snabb på att svara, om jag får säga det själv...
Mugghållaren...den HAR funnits, vet jag. Ska kolla det med Erica.
Det finns annars i grått eller vitt från Ib Laursen - som är jättefint.
Och det finns från Miljögården i vitt eller svart.