onsdag 17 september 2014

Gott om tid

I vanliga fall vill inte tiden riktigt räcka till, utan jag skulle önskat fler timmar på dygnet.
Nu har jag varit sjukskriven i 2 veckor, och plötsligt känns det som jag har en evinnerlig massa tid!
Visst är det märkligt?!
Skulle vilja passa på att fixa en massa när jag "bara" är hemma ändå, men eftersom jag måste
sitta högt med foten - annars värker och svullnar den direkt - så är det väldigt begränsat vad jag kan göra. Det är typ läsa, läsa och...läsa.
Min mor har varit här med en jätteladdning inredningstidningar. 


Sådana som jag aaldrig hinner läsa i vanliga fall. Men nu har jag!
Och jag tyckte det var roligt när jag hittade bilder på något vi säljer i butiken.
Allra helst som vi i samtliga fall var billigare än de som lagt upp annonsen.  =)

Här har vi vinboxen (till bag-in-box) från Strömshaga i koppar.
Vi har den även i vitt, svart, zink, rosa, mint och svart. 249:-
Kika här!


Dessa fina glasburkarna kommer från Ib Laursen.
Vi har dom i 2 olika storlekar; 89:-/109:-
Kika här!

 
Denna fina bordslampan heter Pascal och kommer från Miljögården.
Hos oss kostar den 749:-
Kika här!

Tårtfatet kommer från Ib Laursen, och vi tar 275:- för detta.
Finns i flera färger...bla äpplegrönt och mint som på bilderna, men även i vitt, rosa och grått.
Kika här!


Den stora tempeltavlan i trä på väggen är verkligen kanonläcker!
Den kommer från Affari, och vi har haft den i vitt i en mindre variant, men
alla vita är slutsålda och kommer tyvärr inte in i igen förrän i början av 2015!
Vi har den i svart, både denna stora - och den mindre. Pris 1690:- / 399:-
Kika här!

Assietten ovan heter Lace och kommer från Greengate.
Den kostar 159:- även hos oss, och det finns matchande lattemuggar, tekoppar,
dricks- och vinglas, servetter, dukar...

Jumbokoppen på bilden nedan kommer från Ib Laursen och just denna bilden 
är till och med hämtad just från Butik Älva!
Den finna i kopp, skål och assiett. Antingen med vit botten och lattefärgade
stjärnor (som på bilden) eller omvänt. Pris på jumbomuggen: 79:-


Tallriksställning i smide från Miljögården. 
Pris: 249:-
Kika här!

 Handgjorda doftljus från Durance, 169:-


Dessa härliga paraffinljusen i glas kommer från Affari, och de har vi visserligen
inte fått hem i denna varianten ännu, men...de är på väg!
Olika mönster i koppar, och väldigt prisvärda. Kring 30:-
Sålänge har vi en annan variant, med olika mönster i vit spets.


Just denna modellen av Greengates lattemuggar har vi inte längre. Den kollektionen
är ett par år gammal. Vi hade dom då, och de var hemskt söta.
Men vi har säkert närapå 40 andra och nyare varianter skulle jag tro! Lattemuggarna kostar 109:-
Kika här!


Och sista bilden...den är visserligen inte hämtad från någon tidning,
utan från Instagram! Det är en vän (Lotta) som visar upp sin nya Carve
(den där tempeltavlan jag berättade om ovan) som hon beställt i vår webbutik!
Tycker hon fått till det så himla fint på bordet i uterummet!



Inga kommentarer: