söndag 18 maj 2014

Bröllopstider Hej, Hej...

Sommarmånaderna är den tid då flest väljer att gifta sig.
Och allra helst i augusti, det är DÅ de flesta BRÖLLOP äger rum.
(Så vi var allt liite "trendiga", när vi gifte oss i september!)   :)

Och visst är det något alldeles magiskt med bröllop!
Alla är så lyckliga! Det är så mycket kärlek!
Jag ääälskar bröllop!


Igår gifte sig dottern till min fd chef. 
Och eftersom jag hört mycket om henne (och hennes syster) då 
jag arbetade tillsammans med hennes mamma, och jag har följt
hennes blogg i några år - så kände jag att jag ville skicka en paket.
(Och så ääälskar jag ju att slå in paket, och bröllopspaket är
något alldeles extra...när man får "pimpa" dom lite x-tra!)

Här är paketet!


Jag har följt hennes utbildning till lärare.
Jag har följt deras renovering av huset.
Jag har följt hennes slit i trädgården med dahlialökar och hallonbuskar.
(HÄR finns hon ifall ni oxå vill läsa!)

Johanna, som bruden heter, är lika glad för att springa på loppisar som jag.
Hon "samlar på" broderade dukar, glasskålar och klänningar.
Lite gammaldags, romantiskt och lantligt.
Så valet av present var plättlätt!
Jag ville ge henne 2 av de fina glasen på fot, "Lace" från Greengate.

 
De är så himla fina med sin spetskant och jag kan se herr & fru Jansson
sittandes ute i trädgården i sommar; jasminen blommar,
finaste loppis-spetsduken på bordet - och skålandes i spetsglasen.
Kanske kan de fira sina kommande bröllopsdagar,
skålandes i just dessa glasen!

Steget är taget, Löftet är givet
Glädje för dagen - Lycka för livet!


All lycka till er, Johanna & Karl-Magnus!!


















Inga kommentarer: